Alternativní medicína, zdravý životní styl, ezoterika

Není tuk jako tuk

 

 

Není tuk jako tuk. Určitě víte, že existuje rostlinný a živočišný tuk a že ten první je určitě zdravější. Přesto, v potravinách konzumujeme řadu let skryté nebezpečí, jehož podstata byla objevena poměrně nedávno. 

 

Jedná se o tzv. transtuky, které pocházejí právě z na první pohled zdravějšího rostlinného tuku. Koblihy, hranolky, sušenky a další běžné, tolik oblíbené pochutiny poškozují zdraví svých konzumentů.

Proces, kdy se rostlinný tuk mění v nebezpečnou látku, se nazývá hydrogenace. O co jde? Obyčejný rostlinný tuk během svého použití v průmyslové výrobě potravin, případně i při domácí přípravě jídel, prochází hydrogenací, kdy vznikají těžko stravitelné látky zvyšující hladinu špatného (LDL) cholesterolu v krvi.

Navíc dochází ke snižování hladiny dobrého (HDL) cholesterolu. Kardiovaskulární systém je tak zatížen s vysokým rizikem vzniku rakoviny a dalších nemocí spojených tradičně se stárnutím kardiovaskulárního systému. 

Negativní dopad transtuků potvrzují i výzkumy amerických vědců. Podle jejich závěrů, tříprocentní obsah transtuků v celodenním přísunu potravy dokáže zvýšit riziko vzniku rakoviny až o 50 procent. Pro představu, u běžného příjmu denní potravy se jedná o přibližně 7 gramů transtuků. Podobné množství obsahuje jedna porce hranolků.

To jsou alarmující údaje, kterým nebyla dosud dána potřebná publicita. Na obalech potravin se sice dočtete podíl tuků obsažených ve zmíněné potravě, avšak kolik z nich připadá na transtuky už se z údajů nedozvíte.

Přitom se nejedná pouze o hranolky. I v ostatní stravě jsou obsaženy transtuky, podle odborných údajů jedí i zdraví lidé denně 3 až 10 gramů transtuků. Transtuky naleznete v různém množství od 3 do 10 gramů také v rybích prstech, chipsech, sušenkách, vaflích, pop cornu, jablečném koláči, koblize, hamburgerové housce...

Největší škody páchá konzumace transtuků na vašem srdci, vedle vzniku rakoviny produkuje jejich konzumace i zvýšené riziko vzniku diabetes, tedy cukrovky. I tyto předpoklady jsou doloženy vědeckými výzkumy. Co tedy konzumovat? V příštím díle našeho povídání se zaměříme na náhrady tak oblíbených, a přitom nezdravých potravin

autor: - r n -

 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 4.75 (2 hlasů)

 
loading...