Alternativní medicína, zdravý životní styl, ezoterika

Jídlo a nápoje

Stravování seniorů: Co jíst ve vyšším věku?

 


Nároky na stravování jsou v každé fázi lidského života jiné. Zatímco děti a dospívající mohou jíst téměř cokoliv a jejich zdraví to ve větší míře nijak neovlivní, starší osoby si musí dávat veliký pozor, jaké potraviny do těla dostávají. Navíc je třeba často přemýšlet nad konzistencí jídla. Inspirujte se několika jídelníčkovými tipy pro osoby staršího věku. 

 
 

VITARIÁNSTVÍ PODLE DAVIDA WOLFE

zeleninaPodle Davida Wolfe musí být v každé stravě, nejen té vita - syrové, přítomny tyto tři základní složky:
cukry, tuky, chlorofyl. Strava může obsahovat i jiné složky, ale tyto tři elementy by měly být zastoupeny minimálně z 80%.

 
 

50 RECEPTŮ, KE KTERÝM POTŘEBUJETE HOUBY

HoubyJe doba dovolených a pokud rádi relaxujete v lese sběrem hub, možná vám přijde vhod pár receptů, jak si na houbách pochutnat.

 
 

NIACIN

NiacinNiacin je vitamin ze skupiny vitaminů B. Je tudíž rozpustný ve vodě, v těle se tedy neukládá a je nutný jeho dostatečný příjem v potravě. Skládá se z kyseliny nikotinové a jejího amidu, nikotinamidu. Hraje důležitou roli v aktivitách řady enzymů, které jsou součástí celkového metabolismu sacharidů, tuků či aminokyselin.

 
 

NEJÍTE PŘÍLIŠ RYCHLE?

Většina obézních se liší od lidí s normální váhou rychlostí jedení i v samotném aktu jedení - jedí celkově rychleji. Méně váhají mezi uchopením sousta příborem a vložením do úst, pijí častěji, a to i s potravou v ústech, tráví po jídle u stolu více času. Mnozí z Vás by se mohli v rychlosti konzumování jídla kvalifikovat na olympiádu.
 

 
 

PIJTE VODU

vodaDostat vodu do těla ať už v jakékoliv podobě je velice důležité. Není důležité zda je léto nebo zima, pít bychom měli stále. Samozřejmě v létě více, protože se více potíme a ztrácíme vodu. Minimální denní příjem tekutin by měl být jeden a půl litru. Lépe však dva litry.

 
 

5 VAROVNÝCH SIGNÁLŮ NEDOSTATKU HOŘČÍKU V TĚLE

HořčíkTak jako vápník a železo mají svou důležitou funkci pro správné fungování organismu, tak se naše tělo neobejde bez správné hladiny hořčíku v těle. Odpovídající koncentrace hořčíku v krvi je rozhodující pro mozkovou, srdeční a svalovou funkci, a je potřeba, spolu s oxidem křemičitým a vitaminy D a K na podporu zdravých kostí. Nedostatek hořčíku je častější, než si mnozí lidé myslí.

 
 

Čaj na hezké sny

Potřeby:
1 lžička sušených heřmánkových kvítků,1/2 lžičky sušených mátových lístků, práškový zázvor, muškátový ořech v prášku, mísa a lžíce, cedník, med a citrónová šťáva, čistý hrneček.



 
 

CO SI VEGETARIÁNI PŘEJÍ

1. Vegetariáni si přejí respektování jejich rozhodnutí.

Respektujte prosím naše rozhodnutí a nenabízejte nám maso, a už vůbec jej ani s pozitivním úmyslem „záchrany našeho zdraví“ tajně nepašujte do jídel! Jediné, čeho lze tímto postupem dosáhnout, je vzájemné narušení důvěry.

 
 

VEGETARIÁNI

Patří vlastně k nejmenším menšinám u nás. Odepřít si maso ze svého jídelníčku je totiž v našich krajích jevem mnohem méně častým než kdekoli jinde ve světě, pokud odpočítáme země, kde si maso odpírají nedobrovolně anebo z důvodů náboženských. Kdo vlastně jsou vegetariáni?
 

 
 

Brambora

Tato lilkovitá rostlina zapříčinila války, chvíli byla odmítaná a podceňovaná a postupem času se „potrava chudých" stala základem racionální výživy.Navíc se snad ani nemůže stát, že by se někomu přejedla, jelikož nabízí velkou škálu možností, jak ji zpracovat a konzumovat.I přes svůj velký význam se však nerozšířila do celého světa jako třeba obiloviny.

 
 

BRAMBORA – RADY DĚDKA KOŘENÁŘE

Brambora je jedovatá díky známému solaninu. Otravy se projevují jen při požití zelených brambor a zvláště nebezpečné jsou klíčky a plody.

 
 

GRILOVACÍ NEŘEST

Grilování je jedním z nejstarších způsobů úpravy pokrmů. Stává se příležitostí pro rodinné posezení na zahradě či setkání s přáteli. Dobré pití, vonící pochoutky na grilu, příjemná a uvolněná atmosféra. Aby to však bylo bez problémů, je na místě si uvědomit některé zásady.

 
 

SEZAM - pro zdravé kosti, vlasy a dlouhý život

Říká se o něm, že žádná skála před ním nezůstane celá. U nás se jím zdobí pečivo. Řeč je o sezamu, dvoumilimetrovém semínku, nejstarším koření na světě, ve kterém se ukrývá velká léčivá síla. Obyvatelé východu již po staletí znají jeho léčivé schopnosti. Z pohledu čínské medicíny má vztah k ledvinám, játrům, slezině-slinivce a plicím.

 
 

PŘEKYSELENÍ LIDSKÉHO ORGANISMU - OXIDACE TĚLA JE HLAVNÍ PŘÍČINOU STÁRNUTÍ

Překyselení organismu je v současném světě jedním z nejnebezpečnějších degenerativních zdravotních problémů vůbec. Obzvláště proto, že mu doposud není věnována patřičná pozornost. Překyselení, jeho dopady a souvislosti, zdá se unikají jak oficiální nauce o zdraví, tak i nám samotným. Málokdo si doposud dokáže uvědomit přímý vztah mezi možným dlouhodobým nadbytkem kyselin v organismu a zdravím. 

 
 

VITAMIN B 12 - KOBALAMIN

Vitamin B12 je nezbytný pro obměnu buněk a zvláště důležitý je pro tvorbu červených krvinek. Udržuje ochranné obaly nervových vláken (myelin), účastní se přeměny živin v energii a hraje zásadní roli při tvorbě DNA a RNA (genetického materiálu v buňkách).

 
 

ZDRAVÍ NA PODZIM

http://www.zdravi4u.cz/view.php?cisloclanku=2013091401S podzimem přichází obavy, jak ve zdraví přežít nastupující nepřízeň počasí a následně i zimu. Ovšem příroda nám s tímto obdobím přináší hodně možností, jak se vyhnout nemocem. Možná vás některé tipy překvapí.

 
 

Zvyky, spojené s pitím kávy

Dříve bylo zvykem jíst, či lépe řečeno, pít ranní polévku. Ranní polévka byla za Magdaleny Rettigové nahrazena kávou, podávanou ve stejně velkém hrnku, oslazenou a zalitou velkým množstvím mléka. Bylo to vlastně první teplé jídlo dne, takové pick-me up. Něco, co člověka zvedlo, probudilo a povzbudilo do pracovní činnosti. Dnes káva slouží stejným způsobem. Je to první kontakt s něčím příjemným, co člověka povzbudí před cestou do práce.

 
 

ČÍM SE VYBAVIT NA SILVESTROVSKOU OSLAVU

Zítra nás čeká velká silvestrovská oslava a my bychom měli být připraveni na vše, co s ní souvisí. Všem je nám známo, že nemáme moc pít, máme se chovat zdrženlivě a nepromiskuitně, ale také víme, že se prostě může stát něco, co nás druhý den mrzí.

 
 

Ovesné vločky

Žaludek ocení, že může konečně zpracovávat něco zdravého, tělu prospěšného, lehce stravitelného a přitom chutného. Tak mu udělejte radost! Ovesné vločky jsou ceněny především pro svůj obsah bílkovin, tuků, minerálních látek, vitaminů skupiny B, vápník, železo, fosfor a lecitin.