Při redukci hmotnosti si mnoho lidí klade otázku, kolikrát denně by měli jíst. Někde se dočtete, že pokud nebudete jíst pětkrát denně po malých porcích, nikdy nezhubnete. Jinde zase doporučují 2-3 větší jídla za den bez častého zařazovaní malých svačin. Tak kde je tedy pravda? Kolikrát denně bychom měli jíst, abychom skutečně zhubli?

Poslouchejte své tělo

Pravda je taková, že neexistuje zaručená rada, kolikrát denně bychom měli jíst, abychom co nejrychleji zhubli. Je důležité si uvědomit, že každý jsme jiný, máme jiné potřeby, zvyky, denní režim a mnoho dalšího.

Počet porcí za den, a stejně tak i jejich velkosti, je nutné uzpůsobit co nejvíce našim potřebám, a ne se slepě řídit všeobecnými radami, které si přečtete někde na internetu.

Pokud ale stejně nevíte, jak byste měli svůj denní jídelní režim postavit, možná vám tento článek napoví.

Máte problémy s přejídáním, jídlem na večer a neovladatelnými chutěmi?

Právě pro vás by bylo vhodné zařadit co nejvíce menších porcí za den tak, aby vaše tělo nestrádalo jak po energetické, tak po nutriční stránce, a nedocházelo k přílišným výkyvům.

Je potřeba do každého jídla zařadit také co nejvíce vlákniny, která vám rovněž pomůže s regulací krevního cukru a vy se budete cítit nasycení po mnohem delší dobu.

Zapomínat bychom neměli ani na pitný režim, který je při hubnutí neméně důležitý. Jak říká staré přísloví, hlad je někdy převlečená žízeň.

Jestliže ale nejste schopni pravidelně svačiny zařazovat a vlastně nemáte ani mezi hlavními jídly hlad, nemusíte se do pravidelného jídla pětkrát za den nutit.

Důležité je, aby vám tři hlavní jídla stačila k tomu, že se nedojídáte již ničím dalším a netrpíte neodolatelnými chutěmi na sladké i slané pochutiny.

Jakmile se naučíte správné skladbě jídla, budete do jídelníčku zařazovat dostatek bílkovin, zdravých tuků i komplexních sacharidů v optimálním poměru, můžete jíst kolikrát denně vám to vyhovuje a nemusíte se řídit doporučeními někoho jiného.

Naučte se jídlo vychutnávat co nejpomaleji, vnímejte ho a jezte, pokud možno v klidu.

No a co vlastně jíst? Redukce hmotnosti neznamená, že už si nikdy nedáte nic dobrého a že budete jíst pouze listí jako králík. Zkuste se inspirovat například těmito zdravými recepty na hubnutí a hubněte v klidu, chutně a s radostí!

REKLAMA:
loading...

Komentáře