Posaďte se do jakékoliv pozice, ve které bude páteř svisle a rovná, aby mohla Hadí síla volně procházet. Proveďte 3×7 hlubokých, plných "jógových" dechů. Prvních sedm dechů je bez představ, pouze k pročištění plic. Dalších sedm je provázeno představou světla. Při výdechu si představujeme, jak z těla, ze všech jeho pórů vychází světlo, které zahaluje celý svět a naplňuje celý svět svým jasem. Při nádechu zase vtahujeme toto světlo všemi póry zpět do těla.

Posledních sedm dechových cyklů je nejdůležitějších. Světlo, které si představujeme, proměníme v ideu "Já". Každý paprsek se promění v absolutní "Já", v božské "Húm", což je neosobní "Já", neboli čistá a nejvyšší možná sféra Bohů. Při výdechu se tímto "Já" do nekonečna naplňuje celý svět, při vdechu je opět stáhneme do těla. Každý paprsek tohoto božského "Húm" představuje nejvyšší ochrannou moc Dobra. Ochranný vliv této Skutečnosti žáka zahaluje a ochraňuje trvale a jednoznačně proti všem zlým a rušivým vlivům, a to i proti jeho vlastním zlým a negativním myšlenkám, které by se jakkoliv mohly dotknout jeho duchovního srdce. Božská sféra jeho "Já", k níž se žák tímto cvičením víc a víc blíží a se kterou se spojil, ovládla totiž toto centrum zcela automaticky, bez úsilí a s naprostou jistotou, která je tomuto přirozenému stavu Pravdy zcela vlastní.

Tibetská nauka personifikuje tyto světelné paprsky jako "Hněvivá ochranná božstva", což jsou vlastně archandělé, ochránci vysokých sfér:

"Představ si Húm proměněné v Hněvivá božstva, jak vystupují z každého póru tvého těla. Každé z nich má obličej a dvě ruce. Zdvižená pravá ruka mává nad hlavou dordžem, levá je přitisknutá na srdce s hrozivým gestem. Těchto božstev je úžasné množství. Jejich obličej je hněvivě divoký. Po posledním, jednadvacátém výdechu je spatřuj jako stažená do sebe, jak hledí z každého póru tvého těla ven a vytvářejí tak pancíř, který nosíš."

Tito archandělé s plamennými meči ochraňují duchovní sféry a vyhánějí pyšné z ráje. Toto vyhnání je často tak rychlé, že si je vyhnaní ani neuvědomí. Ale mají najednou plno překážek pro věci duchovní a úměrně mnoho povinností a lákadel zevních. Často jsou to i různé "požitky tohoto světa", zdánlivé zisky, přicházející jakoby zadarmo. Pro čisté duše naopak archandělé přinášejí ochranu a poselství duchovního pokroku.

(Podle Dr. E. Tomáše)