Ženšenem to celé začalo a stále pokračuje. Právě tento kořen života, jenž si v Koreji vysloužil označení národní zlato, je i kořenem podnikání Lindy Drdákové a Lucie Havlíkové, které před osmi lety v Česku založily obchody Pure District. Právě zde (a na spoustě dalších míst) jsou prvotřídní produkty z korejských bylin k mání.

Korejský ženšen má mít blahodárné účinky na imunitu a s ní i celkovou rovnováhu těla, podporuje energii, koncentraci a odolnost vůči stresu a únavě. Díky tomu, že je bohatý na antioxidanty, ho Korejky navíc po staletí užívají při péči o vzhled,“ vyčítá Lucia Havlíková pozitivní účinky byliny. Ty se však neobejdou bez kvalitních a správnými postupy zpracovaných rostlin, které u nás ještě nedávno nebyly dostupné. To dvojice odvážných podnikatelek vyřešila po svém. Rozhodla se je dovážet přímo z Koreje. Pod značkou Kombe, což v překladu z korejštiny znamená „na zdraví“, začaly mladé ženy prodávat výrobky z ženšenu pocházejícího z jihokorejské oblasti Punggi, kde se pěstuje tisíce let.

Nevídaný úspěch

A dobře udělaly. Kombe se totiž setkalo až s neuvěřitelným zájmem ze strany zákazníků a zákaznic. Malý vinohradský obchůdek se brzy stal hitem, v němž se dveře netrhly. Netrvalo dlouho a k ženšenu ve formě extraktu přibyly ženšenový nápoj, shoty, marmelády a čokolády. To ale zakladatelkám obchůdku nestačilo a hledaly proto další způsoby, jak přirozeně zpomalit následky toku času na pokožce. Začaly výhradně zastupovat některé značky tamní kosmetiky a k tomu i vyvíjet vlastní produkty inspirovanými korejskými recepturami.

Vlastní výroba

Ženšen tak pro firmu už dávno netvoří hlavní část tržeb. Stejně zásadní je pro ni i kosmetika Whamisa, která je k sehnání rovněž na e-shopu Notino a v celé řadě českých i slovenských lékáren, a řada postupně vyvíjených vlastních výrobků. „Sama pročítám výzkumy a hledám nové inovativní látky a postupy, které by se daly použít. Pořád je pro nás zásadní, že samy chceme ty věci používat a vypadat mladě, tudíž potřebujeme, aby byly opravdu účinné a taky bezpečné a kvalitní,“ vysvětluje Havlíková. „Kromě studií prokazujících účinky samotných látek tak zkoušíme všechnu naši kosmetiku nejdřív na sobě,“ dodává. Možná i proto obě podnikatelky tak skvěle vypadají. Korejská kosmetika je totiž minimálně o pět let napřed. K-beauty je dnes stejně silným pojmem jako K-drama a K-pop. Nechcete je, milé dámy, následovat?