Hubneme s www.zdravi4u.cz

HUBNEME BEZ MUČENÍ

Povánoční hříšky se nemilosrdně hlásí při každém pohledu do zrcadla a my se každý rok ptáme,jak se zbavit nadbytečných faldíků tak, abychom pro to museli udělat co nejméně.Úspěšná reklama nám nabízí koktejly a natřásadla a slibuje, že se vůbec nemusíme omezovat v jídle a cvičit už vůbec ne. Vždyť stačí si sednout k televizi, připnout si patřičný přístroj na zhubnutí a je to.

My se však na hubnutí podíváme trochu z jiné stránky. Jestliže už máme za sebou rozhodnutí, že se sebou skutečně musíme něco udělat,naplánujeme si začátek naší proměny na období, kdy ubývá měsíc. Je to nelepší období z měsíčního cyklu, kdy se nejvíce zbavujeme škodlivin a také tuku.Problém většiny z nás je v tom, že nevydržíme hlad a zakrátko se vrátíme ke stejnému stravovacímu režimu jako před hubnutím.Jak tedy postupovat, abychom se cítili sytí, netrpěli a dostavil se trvalý úspěch?

Pravidlo číslo 1:
jíme často a střídmě.
Jíme asi 5 jídel denně, v žádném případě nevynecháme snídani a ubezpečíme své tělo, že nebude strádat a nemusí si ukládat zásoby na horší časy. V dopoledních hodinách zaměříme svůj jídelníček hlavně na ovoce, které má dostatek šťávy a bude podporovat čištění organizmu. Také z pohledu energetického se začíná potravinami jin a teprve k večeru jíme zeleninu, která je jang.
Zvýšíme příjem tekutin.

Pravidlo číslo 2:
jíme nízkoenergetické potraviny s velkým objemem.
Vybírejte si takové potraviny, které mají málo energie a přitom hodně zaplní žaludek ( různé zeleninové saláty atd.) Hlavní jídlo sestavujte podle pravidla oddělené stravy, aby se co nejlépe štěpilo a spálilo.
Někteří z Vás již možná slyšeli o správném nastavení ohně trávení, pro ty, kteří se chtějí dozvědět více je určen článek AGNI- oheň trávení. Maso vybíráme libové, hlavně drůbeží a rybí. Připomeneme si, že jídlo budeme jíst pomalu, tak aby žaludek mohl vyslat do mozku signál o svém naplnění. Proto nehltáme a jídlo si vychutnáme.Při jídle použijeme malý talířek, aby vypadal naplněný nebo na velký talíř naplníme zeleninu, abychom se i opticky ubezpečili o dostatečném množství jídla.

Pravidlo číslo 3:
jíme potraviny s velkým množstvím vlákniny.

O vláknině již máme na našem serveru mnoho příspěvků, proto jen připomenu, že čerstvou vlákninu máme v ovoci, zelenině a luštěninách a rozpustné formy vlákniny lze zakoupit v lékárně. Vláknina dává pocit sytosti, zpomaluje vyprazdňování žaludku a je košťátkem pro tlusté střevo.

Pravidlo číslo 4:
tekutiny.

Snažíme se přijímat hodně tekutin v pitném režimu, ale připravujeme také vývary z kořenové zeleniny ( jsou vynikajícím zdrojem minerálů – vaříme pouze 10 minut a zeleninu vyhodíme) a děláme polévky bez jíšky.

Rada:
připravujte si jídlo s láskou a mějte vždy dostatek variant, když se dostaví chutě. Buďte na to připraveni.
Postupně vymyslíte spoustu nových receptů, o které se můžete podělit s dalšími návštěvníky našeho serveru.

Autor: Dagmar Husakova

REKLAMA:
loading...

Komentáře