Nečekejte, že když koupíte kostky, které se skládají do obrázku, že tím dítě zaujmete. Mnohem zajímavější je pro něj možnost stavět z kostek věž do výšky, než je jen nudně skládat vedle sebe.
Hračky, které podporují u dítě chůzi jsou jednak ty, které může tlačit před sebou (i když o často nejsou ani hračky, stačí kontejner na kolečkách, nebo konferenční stolek) a pro pokročilejší děti, které již dokáží chodit samy i hračky, které může dítě tahat za sebou. Pokud to spojíte s něčím co má kola, dostanete jasného favorita. Pokud to dítě omrzí a už jej nebude chtít tahat za sebou, vždycky je může otočit vzhůru nohama a točit kolečky. Kromě koleček jsou dobré ty hračky, které při pohybu vydávají zvuk. To je teprve zábava.
Když jsme u pohybu, určitě nadchnete odrážedlem. Každé dítě objeví jeho kouzlo v trochu jiném věku. Pokud ale víte, že se na pískovišti zásadně vaše batole vrhalo k cizím motorkám a autíčkům, určitě mu nějaké taky pořiďte.
Míčky a balónky. Zatím by měly stále být spíše lehké a měkké, dítě už se je pomalu může začít učit chytat. Navíc házení (nebo třeba posílání po zemi) ve dvou rozvíjí schopnost střídat se, která je pak důležitá při komunikaci.
Dalším favoritem zůstávají hračky, které může dítě třídit (kalíšky zapadající jeden do druhého) a nebo u kterých záleží na jejich tvaru – krabice s děrami různých tvarů.
Obrázkové knížky a knížky s říkadly snad ani není třeba zdůrazňovat. Na tom, že je potřeba děti vést ke knize se určitě shodneme.
V tomto věku se hodí i houpačka, nebo pro ty, co mají zahradu a dostatek peněz například vlastní skluzavka. Jenže, protože to píšeme jako vánoční dárky, nevím, jak pak dítěti vysvětlíte, že se právě teď houpat nemůže.
Na řadu přicházejí pastelky a první umělecké výtvory. Dítě sice zatím bude schopno jen vést tužku po papíře, ale časem se jistě naučí víc. Pokud se vám podaří sehnat trojhranné pastelky, rozhodně neváhejte i když stojí o něco víc. Podporují zdravé psaní a správné držení tužky, takže dítě nemusíte tak často opravovat.
Jednou z hraček, která může pomoci dítěti pochopit, že na určitou akci existuje reakce, patří hračky, u kterých může stlačit tlačítka a ozve se zvuk, nebo hrací hračky, které po natáhnutí provázku nějakou dobu hrají melodii.