5. – jím p-o-m-a-l-u (oběd a večeře mi zaberou minimálně15 minut)
– když už nemůžu a jsem sytý(á) nechám zbytek na talíři

6. – ze své stravy vyřadím tučné potraviny (uzeniny, tučné maso, tučné mléčné výroby, tučné pečivo, tučné pomazánky, cukrovinky)
– volím nejméně tučné varianty potravin

7. – omezuji konzum potravin bohatých na cholesterol

8. – minimalizuji konzum potravin s vysokou koncentrací sacharidů a vysokým GI (cukrovinky, sladkosti, koláče, čokoládové výrobky, oplatky,…)

9. – jako zdroj sacharidů upřednostňuji potravin s nízkým GI a nízkou náloží cukrů a tuků (zelenina, ovoce, luštěniny, ovesné vločky, vařené brambory, rýže Natural, celozrnné těstoviny, celozrnné pečivo, pohanka, jáhly)

10. – snažím se přijímat větší množství vlákniny (zelenina, ovoce, luštěniny, celozrnné pečivo, rýže Natural, obiloviny, ořechy, potravní doplňky s vlákninou) + voda!

11. – 2-3x denně konzumuji potraviny bohaté na bílkoviny s nízkým obsahem tuků (libové maso, drůbež, ryby, šunka, nízkotučné sýry, tvaroh, vejce, Šmakoun, sójové výrobky, tofu, luštěniny, potravní doplňky s vysokým obsahem bílkovin)

12. – denně konzumuji potraviny bohaté na antioxidanty (zelenina, ovoce, luštěniny, doplňky stravy s obsahem antioxidantů)

13. – denně vypiji min. 2-2,5 l neenergetických tekutin (voda, minerálka, čaj, ředěné ovocné a zeleninové šťávy), v horku a vyšší fyzické aktivitě ještě více

14. – vyberu si jeden den v týdnu na detoxikaci organismu (ovo-zeleninový den, půst)

Autor: Mgr. Vlastimil Chadim, NUTRIVIA dietologická poradna

Více informací najdete na www.nutrivia.cz

NUTRIVIA s.r.o.
Bratří Čapků 14
602 00 Brno
tel. 543 215 333

REKLAMA:
loading...

Komentáře