Pro výuku je podstatná správná délka prkna. Není chybou, když jezdec začíná na prkně o něco kratším, než uvádějí tabulky, ale později musí přejít na správnou délku.

Výhodnější je širší měkké prkno, nejlépe univerzální. Pro začátek není chybou tvrdé vázání namontované na freestylovém snowboardu. Výuka na tvrdém a úzkém slalomovém snowboardu s horší stabilitou je méně vhodná, nepředstavuje to však zásadní problém. Případně se hodí i měkčí slalomový snowboard.

Rychlost osvojení techniky jízdy na snowboardu také velmi ovlivňuje druh sněhu. Nejlepší je měkčí prachový, nikoliv však čerstvě napadaný hluboký sníh. O něco obtížnější je jízda na mokrém sněhu, který je těžký a kontakt s ním není nejpříjemnější. Nejproblematičtější je výuka na sněhu zledovatělém.

Pro začátky na snowboardu je také důležité vybrat si vhodné zimní středisko. Na úspěchu se nemalou měrou podílí sklon a členitost terénu. Vhodný je velmi mírný, nečlenitý a málo zalidněný svah s pomalým vlekem či pomou, který má dobře upravenou sjezdovku i trasu vleku. Přepravu na vleku může výrazně komplikovat velké zrychlení (trhnutí) při rozjezdu a vysoká rychlost jízdy.

Nejlepší je v tomto ohledu lanovka, kterou můžeme použít prakticky hned a začátečník na ní bezvadně zregeneruje, ušetří čas a síly. První pokusy na sněžném prkně usnadní také ochotná obsluha areálu. K trpělivosti samotných vlekařů přispívá právě malý počet lyžařů či snowboardistů.

O úspěchu začátečníka na snowboardu rozhoduje přítomnost kvalitního instruktora. Instruktoři z komerčních škol by měli být držiteli platné licence, někdy se však mezi nimi objevují i „učitelé“ bez kvalifikace. Ani samotná licence není zárukou stoprocentní kvality. Dobré je získat o instruktorovi či škole informace předem, nejlépe od lidí, kteří s nimi mají zkušenosti. Tato kapitola se snaží provést začátečníka správnou metodou výuky, ale role instruktora je v tomto směru nezastupitelná.

Tento článek je ukázkou z knihy: Jak dokonale zvládnout snowboarding

Autor: Lukáš Binter, vydalo nakladatelství: GRADA Publishing, a.s.