Snad každý z vás si je vědom toho, že vitamín C patří k důležitým látkám a živinám, bez nichž se náš organismus v dlouhodobějším horizontu neobejde. Proto je vhodné dbát na to, aby byl obsažený ve vaší stravě. Do těla můžete potřebné množství dostat nejen z čistě přírodních zdrojů, tedy ovoce a zeleniny, ale rovněž díky doplňkům stravy. Na ty je však třeba si dát pozor.

Proč je céčko tolik potřebné?

Vitamín C je důležitým pro vitalitu organismu. Jeho pravidelná konzumace v rozumném množství, jež má u dospělého člověka činit zhruba 90 miligramů denně, zlepšuje celkovou imunitu, nejste pak tolik náchylní na různá virová onemocnění. Stimuluje totiž tvorbu bílých krvinek. Kromě toho zlepšuje stav kostí a chrupavek, ale i cévního systému.

Způsoby přijímání vitamínu C

Pakliže z nějakého důvodu nejíte dost zeleniny a ovoce, které jsou na céčko bohatými zdroji, pak je nezbytné si vypomoci doplňky stravy ve formě různých tablet a kapslí. V tomto směru je dnes na trhu poměrně rozmanitá škála produktů. Mohou se však ve svém složení značně lišit. Často si lidé kupují tablety, které sice obsahují vitamín C, ale jedná se o syntetickou náhražku, takzvanou kyselinu askorbovou.

Céčko z aceroly

Daleko lepší řešení představují produkty, u nichž je vitamín C dodáván z přírodních zdrojů. Skvělou záležitostí je v tomto směru acerola, což je brazilská třešeň, která je mimořádně bohatým zdrojem céčka. Produkty vyrobené z aceroly mají lepší stravitelnost nežli ty ze zmíněné kyseliny askorbové, tudíž si tělo vitamín C dokáže lépe zpracovat a nedochází k tomu, že by byl bez užitku vyloučen poté, co projde trávicím ústrojím.

Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, dodržujte doporučené dávkování. Zvlášť podstatné je to u doplňků stravy, kde je zapotřebí si nejprve důkladně pročíst návod od výrobce.

Komentáře